Thursday 6 October 2011

JERAWAT OH JERAWAT


Huhuhuhu... rasenyer dh berabat lame dah aku tak buka & update blog aku ni…. Seperti yg sedia maklum  tu ha dia bkn main besar lagi tajuk enteri aku kali ni “JERAWAT OH JERAWAT “ ada sape2 penah alami nye tak ??? aku rase ramai golongan wanita yang pernah mengalami nyer… Dan rasenyer semua orang pun pasti takut & risau bila bende alah ni dtg berhijrah diwajah , kulit kepala, mahu pun  di badan kan…….
Pada bulan 7 hari tu aku try la product  “SimplySiti” ni coz
No.1 aku minat kat Dato’ Ct
No.2 product ni made in Korea
No.3 untuk Clear Solution (Acne)…
so aku pun rase product ni sesuai untuk aku… pada mula nyer aku juz pakai Cream yg Simply 5 dia ni untuk Kulit Berjerawat & Berminyak… warne hijau ni…


Harga boleh tahan & boleh guna sampai 2-3 bulan… jimat aku suka… pastu klu x silap awl bulan 8 ari tu kuar la full Set dr Cleanser , Toner, Acne Gel, Scar Eraser, Cream Simply 5 & Masker….


Ape lagi dengan semangat aku pi beli & guna hamper sebulan… Tapi masalah jerawat aku makin teruk naik lak ruam kat dahi pastu Jerawt batu yg besar2 xde mate… mak oiii.. sengsara hidup aku… dh la gatal + sakit  time tu Tuhan je yg tahu perasaan aku dh la nk dkt raya time tu.. muka lak teruk…. Sebenarnyer dulu2 muka aku ni x berjerawat… bkn la x pernah naik jerawat langsung.. tp boleh kira la dlm setahun tu ada la 2 kali naik jerawat sejibik sejibik je…

Tapi Start aku pregnant mula la Jerawat ni jd tetamu paling setia kat muka aku ni.. risau gak aku time tu wlu pun dah kahwin & dah ada ank tp Kecantikan perlu ada tau… Bagi aku perempuan & kecantikan x dapat di pisah kan… Aku smpi tnya doctor… ape punca jerawat kt muka aku ni menjadi-jadi.. doc .. kate ni biasa la puan coz ni masalah hormon..  setiap wanita yg pregnant mesti  alami mcm2 bende pelik .. tp tgk body jg kut…. mcm kawan aku masa dia pregnant muka di bersih je.. langsung xde jerawat.. rezeki dia agaknyer.. coz bhgian masing2 Allah bg kan.. ape2 pun aku tetap dgn semangat aku “Say No to Acne / Pimple”.. hari berganti hari bulan berganti bulan tahun begati Tahun…Now anak aku dh masuk 3 Tahun 2 bulan dah jerawat till x hilang2 lg..
Aku pun terus “ STOP USE SimplySiti “ coz takut jerawat mkn subur kat muka aku ni .. maka 1 set Clear Solution SimplySiti tu aku wat display je la kt meja make up aku untuk tatapan umum… Mgkn kulit aku x sesuai dgn product tu.. klu ada sape2 yg serasi dgn product tu aku boleh sedekah juz byr postage fees je la ye….



3 comments:

  1. Salam.. Hye farah.. Scra x sgaja terbaca blog awk.. Sy tgh tercari2 produk yg sesuai utk kulit, sy de mslah jerawat kecik2 dk menempek kt pipi n dahi. dgr kta simplysiti ni ramai yg ok tp nk bli yg 1 set tue tkot x sesuai plak lgpun harga blh tahan.. Kalau awk nk jual murah2 sy nk bli.. Hehe.. Siyes.. Brp ya? Tlg emailkn kt sy hrga. Annysshakim@gmail.com

    ReplyDelete
  2. hye tgh survey2 pasal beauty skin product jumpa awk punya blog.. saya pengguna setia simplysiti clear solution ni saya guna cleanser,toner je tp alhmdulillah okay. then saya beli mask and scar eraser lepas pimple da okay and alhmdulillah i think the mask really helpful. and saya rasa laa product simplysiti really affordable and tak mahal mana pun plus sangat memuaskan. recommended to try utk org yg ada pimple problems :)

    ReplyDelete
  3. Macam best! tp skng gune produk pncuci muke shaklee je dh ok...

    ReplyDelete