Tuesday 11 October 2011

……ADA ORANG TAK SIHAT……

Huhuhuhu…. Malam tadi tidur x lena asyik terjaga je dengar orang merenggek ½ jam sekali.. cian nyer anak ibu x sihat ye… selsema .. hidung tersumbat susah nak tidur ada manyak nigus nyer yer….… minum susu pun 3 kali je mlm tadi ye…dah lame dah haziq x merenggek time tidur bila x sihat…..
Lepas mahrib malam tadi dia asyik terbersin je… pastu aku gan En.Suami terus bawa gi klinik mlm tadi kat Pusrawai Fasa 3 Sungai Buloh… nasib baik sekejap je dh Nurse panggil jumpa doctor…

Nurse : Adik Mohammad Haziq
Haziq : Ye Saya.. Sambil jalan masuk bilik doctor…..
Aku : Assalammualaikum Doctor….
Haziq : eeee Baju doctor mcm baju Ayah…
Doctor : oh ye ke.. sambil senyum
Nurse : Hahahahaha (Gelak pulak minah ni) aku pun senyum je ti me tu..
Doctor : Ye Haziq kenapa ni ????
Haziq : Abang x sihat la doctor ada ningus… Selesema batuk & demam (Amboi anak aku ni 1 doktor Tanya 10 dia jawap padahal selsema je)
Doktor : oh ye ke… doctor tengok awak mcm sihat je ???
Haziq : betul cube doctor rase ni.. (aku senyum je dgrkan ape yg anak aku ni membebel)
Doktor : oh meh sini doctor check ye… haaa la demam ckit je ni…( sambil senyum doctor tu…) Ok puan sy bagi untuk standby ye uabt batuk, demam & selsema.
Aku : ok doctor Terima Kasih… oppsss lupa pulak nk Tanya sekarang anak sy dh masuk 3 tahun 2 Bulan berapa ml ye nk bg dia ubat sekarang ni ??
Doctor : ooo baru 3 tahun ingat kan dh 4 tahun lebih.. pandai dia cakap langsung x pelat…. Ok la saya tgk bdn dia boleh tahan … boleh bagi dia 5 ml ye… puan..
Aku & Haziq : Ok Doctor Terima Kasih ye.. Assalammualaikum..



Kuar je dr bilik doctor tu si haziq terus bg tahu Ayah dia.. Ayah doctor tu kan pakai baju macam Ayah yg kaler biru tu… hebat la Ayah ni Baju sama gan doctor… Aku & Suami gelak je tgk ank kte org ni yg dah besar dah rupa nyer….




Hope anak ibu cepat sihat ye… Ibu .. Ayah.. Mak Tok.. semua saying Abang Haziq ….

No comments:

Post a Comment